2017. június 17., szombat

Kendők futószalagon

Az elmúlt időben készült 4 kendő. Két Shetland Lace Triangle és két Ishbel. És bevallom, felszabadultan érzem magam, hogy túlvagyok rajtuk - mivel olyanok kapták ajándékba akiknek fogalmuk nincs a gyapjú kezeléséről úgy döntöttem, hogy akrilból kötöm meg őket, majd gőzöléssel blokkolom a kész darabot, hogy végleges formát kapjanak, ne kelljen minden mosás alkalmával újrablokkolni a kendőket.
Legelsőnek egy Shetlandot kötöttem meg.
A fonal Red Heart Boutique Unforgettable, Tidal árnyalatban.
Ez elég gyorsan és problémamentesen ment 4 mm-s tűkkel.
Aztán elkezdtem a második Shetlandot a Polo árnyalatból.
És kínlódva kötöttem, nagyon sokáig. Sokszor abbahagytam, egyszerűen nem akaródzott kötni már ezt a fonalat. A kékkel ellentétben ez nagyon egyenletlen, helyenként teljesen fonatlan, csúszott, szétvált, akadt a tűvégekbe.
Kb. másfél hónapot töltött a tűkön, de az is lehet, még többet.
Soha többet nem fogok ilyen fonalat venni az biztos. Szerencsére már nem is gyártják. A színei gyönyörűek, de ezzel minden pozitívumát elmondtuk.
És sokkal e második Shetland befejezése előtt elkezdtem egy Ishbelt. Annyit már tudtam, hogy nem az előbb említett fonalból akarom kötni, és megvásároltam egy kicsit "különlegesebb" fonalat - egy fémszálas Alize Sal-t két kék árnyalatban:
éjkékben
és vízszínűben.
Az Ishbelek csak úgy rohantak a tűkön, még így is, hogy a nagyobb méretet kötöttem, darabonként kb egy hétbe tellett - gyerekek mellett is.
Ezt a fonalat meglepően jó volt kötni (3.5 mm-s tűkkel), főleg villanyfényben nagyon tetszett ahogy a fémszál csillogott benne.
Aztán két délután blokkoltam a kendőket, de ez a folyamat nem volt több 2 óránál, viszont csak olyankor tudtam ezzel foglalkozni, amikor Mák játszóterezett.
Valószínűnek tartom, hogy fogok kötni magamnak is egy Ishbelt, de gyapjúból.
Addig is zoknit kötök, elkezdtem a tegnap mutatott Call them cherry blossoms-ot.
A sok kendő és akril után simogat a zoknifonal, élvezem a tapintását és a színeit.
Persze ez sem lesz gyors projekt, elkezdődött ugyanis a vakáció és ha minden a tervek szerint alakul akkor elég sokat leszünk házon kívül és az eléggé bezavar a fonalas tevékenységekbe - helyette majd fotózgatok.

4 megjegyzés:

MrsYarnart írta...

nem is emlékszem, mikor kötöttem utoljára kendőt. a nyári szünetben én is nekifogok. a Red Heart Boutique Unforgettable-ból én poncsót kötöttem, nagyon szeretem. finom a tapintása, jól kezelhető. olyan gondjaim nem voltam, mint neked a színes shetlanddal. viszont a polo árnyalat nekem nagyon tetszik!szép a két ishbel is, na de az a zokni egy csoda :)

Annamari írta...

A kékkel nekem sem volt bajom, de ez a Polo rettenetes volt. Rég nem bosszantott fonal ennyire - tán még sosem...
Szerintem próbáld meg a zoknit, csak annyit csinálj előtte, hogy másold ki a mintarajzot és nyomtasd ki nagyban (én 4 oldalra nyomtattam).

aarkus írta...

Az Unforgattable kék árnyalatából én egy olyan gombolyagot fogtam ki, amivel hasonló gondjaim voltak: egyenetlen, helyenként fonatlan - freeform horgoláshoz vagy valamilyen rusztikus kötéshez szuper, de mintakövetésre nagyon nem. A kendők meseszépek, ezzel együtt is!

Annamari írta...

Szerintem voltak jó szériák és kevésbé sikerültek. És minden attól függ ezek szerint, hogy éppen mit fog ki az ember. És én már kockáztatni sem akarok. Most, hogy aránylag kevés kötőidőm van nem akarom bosszankodással tölteni.