2016. szeptember 16., péntek

Pónigombokhoz kabát

Ovikezdésre ugyan nem, de a hűvös reggelekre időben elkészült a leányzó kardigánja.
Vastag fonal-vastag tű egy olyan kombináció ami a csuklómnak nehéz, mégis, 4-5 éves méretben egészen gyorsan megvan.
Nem volt sok kötőidőm, még a vakáció alatt kezdtem el, amikor voltak olyan napok, hogy kezembe se tudtam venni kötést, viszont amikor lehetett akkor olyan időket is kihasználtam, mint úszótanfolyam,
vagy Mák levegőztetése a diófánk alatt.
A gombok voltak meg leghamarabb, még valamikor nyár derekán megkaptam őket.
A fonalat Klári választotta, Schachenmayr Trachtenwolle.
Nem volt bonyodalommentes a kezdés, 4 és 5 mm-s tűvel csináltam a próbakötést, 4 mm-s tűvel kezdtem el, de később lebontottam, mert túl merevnek tűnt. Az 5 mm-st viszont túl lazának tartottam, hát próbakötés nélkül kezdtem el 4.5 mm-ssel. És bevált.
A bontás után rájöttem, hogy jobb, ha ideiglenes kezdéssel indítok, mert a vastag fonallal felszedni a kezdősort túl vastag vonalat hozott volna létre.
Mivel még mindig nem szeretek varrni ez is egyben készült raglán, de csak úgy saját kútfőből, minta nélkül. Derékvonaltól lefele (amit egy rizskötés-sávval hangsúlyoztam) picit bővül.
Felajánlottam neki a kapucni-hozzáadást is, de elutasította.
Most már jöhet a reggeli hideg is.Várjuk.
A reggeli sötét már itt van...


3 megjegyzés:

aarkus írta...

Nagyon szép ez a kicsit vintage vonalvezetés, és jól elensúlyozzák a színes pónigombok, így tökéletes az összhatás! Jó ízlése van a kisasszonynak, szép ez a fonal. :-)
(Milyen szép az uszodátok, öröm lehet odamenni.)

Kamilla írta...

Szerintem nagyon jó lett, imádom ezt a fazont. Most elindult a vezérhangya, hogy ha nekiállnék egy felnőttméretűnek, az 1) mikorra lenne kész, 2) vajon még akkor is beleférnék-e. Klárika viszont nagyon cuki benne, egyszerre komoly a szürke miatt és vidám a pónik miatt 😊

Annamari írta...

Köszönjük :)
Tetszett a fonal, azt hiszem fogok még kötni belőle. És mosás után olyan jó puha lett.
Kamilla-Maris, szerintem várj fél évet. Ha vastag fonalból kötöd vastag tűvel, akkor szerintem elég gyors projekt. Ha ez a méret 10 nap volt úgy, hogy nem kötöttem minden nap, akkor szerintem a felnőttméretű sem több 3 hétnél.
Az uszoda egy szállodáé :) egész jók a körülmények.