2016. szeptember 28., szerda

Megyünk az őszbe

A héten hideg lett. Reggelente 1 fok körül alakul a hőmérséklet. Hirtelen érkezett, hétvégén anyósnál még nyár volt.
De hétfőtől téliesre vettük a figurát, Klári sapkával és sállal jár már oviba.
A nap már nem a Somostető fölött kel, hanem Jedd felől, és sokkal-sokkal később.
Már más szögből világítja meg a muskátlikat - még van pár virág...
Én meg elkezdtem teát inni. Csakis feketét, csakis cukor nélkül - nekem ez is az ősz-tél része.
Ez a csésze nagymamai örökség, végigkísérte a gyerekkorom. Szerencsére megvan mind a hat, igaz, van közte kicsorbult és kopottabb is, de megvan mind. Én meg tovább őrzöm, és remélem ugyanilyen állapotban tudom továbbadni valamelyik gyereknek.
Szeretem azt is, hogy aránylag nyugodtan tudok itthon lenni, sokkal  nyugodtabban, mint Klárival. Mák teljesen más, vele tényleg élvezem az anyaságot (bár most kicst fárasztó, azt hiszem újra fogzik, és ez megvisel mindkettőnket).
Ma 8 hónapos, ezt azzal ünnepeltük, hogy amikor reggel öltöztettem belémkapaszkodott és felállt.
És elég sokat kötök is, megvan a téli szezon első zoknija.
Kötöttem már ilyent, natúrszínűből, talán két évvel ezelőtt.
Szeretem a mintáját, szeretem, hogy egyszerű és mégis elegáns és persze kényelmes.
És nem utolsósorban szeretem, hogy nem kell rajz, megy fejből.
A fonal Vendita Sockenwolle, a technika a megszokott: orrától kezdve, kettőt egyszerre, 2.5 mm-s tűn,
Fish Lips Kiss sarokkal.
Most sapkát kötök Máknak, úgy megnőtt a feje, hogy a tavaszit esélytelen ráadni. Volt egy ötletem ami egy ideje kísértett, és most megvalósítom.

4 megjegyzés:

aarkus írta...

A zoknikötés nekem még mindig nem megy rutinból, pláne kettő egyszerre - ez a tiéd gyönyörű lett. Klasszak a képek nagyon!

Annamari írta...

Köszi :) most nagyon jólesett a zokni. És a bordó is. :) (pedig nagyon egyszerű a zoknikötés, és a kettőt-egyszerre technikának vannak előnyei: nem kell számolgatni a sorokat és nem kapja el az embert a "second sock syndrome" :))

Alexa írta...

Gyönyorű lett a zokni, mindig csodálom őket.
Már hónapok óta foglalkoztat a két zoknit egyszerre - gondolat, de azt hiszem, hamarosan ki is kell próbálnom. Furcsa, nálam az első zokni megkötése a mumus, az elkezdés a legrosszabb, mikor a második jönne, már úgy gondolom, hogy de jó, már csak egy kell! :)

Annamari írta...

Köszi :)
Nálam nincs olyan, hogy nehezen veszem rá magam arra, hogy elkezdjek egy (pár) zoknit. Most is van még egy elkezdve, de azzal az a baj, hogy nincs benne minta, így nem olyan vonzó. És hát a színe se nagyon tetszik... magára nem. Most az a kérdés, hogy hunyjam be a szemem és kössem meg, vagy bontsam le és kombináljam valamivel? Kb saroktájon járok. Az is megoldás lehet, hogy a szárát csíkozom, vagy valami.