2013. február 8., péntek

Szőnyeg a padlón

Kész! Mármint a horgolás-része, a többi várat magára ameddig kiszámítható időre 2 kezem lesz (talán hétvégén, lássuk hogy alakul a dolog).
Tegnap este befejeztem a szőnyeget, a szálakat is elvarrtam, még hátravan a szőnyeggé alakítás. Magyarul: a csúszásgátlás, ami lehet, hogy alábélelést is igényel.
Tegnap este nem voltam biztos abban, hogy letenném a padlóra, tulajdonképpen most sem vagyok, de ha már szőnyegnek készítettem ne legyen más. Ha tönkremegy horgolok másikat. Ahogy belejöttem kettőt hurkolok és kész is :)
Viccet félretéve, az végére tényleg jól ment. Még mindig nem mondom, hogy tudok horgolni, az inkább helytálló, hogy jól tudok kúszószemet kispálcát horgolni, hiszen ez gyakorlatilag abból áll. Meg merném kockáztatni, még a vonalkák is kúszószemnek kispálcának minősülnek, de ha nem, akkor kijavíttok. 
Sajnos a fények ma sem az igazi nappali fények (itt szakad a hó és szürkeség van), de legalább nem vakus a kép és a színek is jobban látszanak.
A fonalakat illetően: akrilok egytől egyig. A kétféle zöld Red Heart Detroit, a világosabbnak még mindig fele megvan. A sötétből nagyon kevés volt eleve. A szürke Canguro Tris, ebből kb másfél 50 grammos gombóc ment bele. A bordó Alexander Yarn Mania (ezt nem szerettem, állandóan vált szét), ebből kb 1/3 gombóc, a világos pedig egy turkált natúrszínű fonal és Canguro Farfalle egybevéve. A Farfalle 100 grammos és majdnem mind elfogyott.
A szőnyeg most, blokkolatlanul 50*90 cm, ez gondolom némileg nőni fog. (Mondjuk, ahhoz képest hogy a kezdetnél 55 cm volt a szélessége nem tudom hogy fogyott így le.)
Egyelőre még csak Klárika vehette használatba:
talán meg is tartom majd neki, későbbre.

7 megjegyzés:

Hena írta...

Nekem nagyon tetszik! Te Annamari, ahogy elnézem, ezek kispálcák. Tün egy hurok, beleböksz a következö szembe, ráhajtod a fonalat a türe, áthúzod a szemen, tün két hurok, ráhajtod a fonalat a türe és mindkét hurkon egyszerre áthúzod. Ez a kispálca. a kúszószem meg: beleböksz a szembe, fonalat ráhajtod a türe, áthúzod a szemen és a tün lévö szemen is újabb ráhajtás nélkül.

Nálunk is havazott az éjjel..

Annamari írta...

? nem tudom. Én csak csináltam amit mutatott a tutoriál :)

Kati írta...

Nekem hottentotta amit beszéltek a horgolásról, de a szönyeg az tetszik:) Nekem nem lenne türelmem hozzá:)

MrsYarnart írta...

hát ez aztán igen! és milyen hamar befejezted. Klárikának később tökéletes játszószőnyeg lehet :)

Dominika írta...

Minden elismerésem!!! Nagyon türelmes vagy!!! Nagyon jó lett a szőnyeg. Lehet, én sajnálnám használni, és inkább falvédőnek tenném fel...

Annamari írta...

Kati, amikor kedved támad megtanulni kötni, akkor tudod kihez fordulj :) horgolásügyben nem vállalok magyarázást (egyelőre)
Az igazság az, hogy amikor az ember belejön a mozdulatba akkor megy már elég gyorsan. És a végén siettem is vele, mert már akartam készen látni. És a sok horgolás után kötni is :)
Szőnyeg lesz, ezt biztosan állítom most már, két éjszaka ráalvás után - de még nem most. Majd amikor Klárika nagyobb lesz. És ha tesó is lesz akkor neki is horgolok egyet :) hogy harag ne legyen :)

Zsoofi írta...

Nagyon szép lett! És nagyon vagány! Szerintem is nagyon gyorsan elkészültél vele, kivált ahhoz képest, hogy Klárika igazán szigorúan beosztja az idődet! :)